Handelsbetingelser:

Betingelser

1. KØB HOS møbelforretningen

Der er ikke indgået en bindende købeaftale med møbelforretningen, før De har modtaget en ordrebekræftelse fra møbelforretningen.

møbelforretningen opbevarer ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden.

2. PRISER

Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner, hvor intet andet nævnes.

Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

Der tages forbehold for:
  • Valutaændringer
  • Force majeure
  • Leveringssvigt
  • Afgiftsændringer
  • Udsolgte varer og trykfejl

3. SALG GENERELT

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.

En vare sat til side på bestilling slettes, såfremt den ikke er afhentet senest 4 hverdage efter bestillingen.

Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning.

Bestillingsvarer kan efter bekræftelse ikke anulleres som køb, da speciel produktionen er igangsat og varen hermed er "på vej"

  • specielle bestillingsprodukter ville have en ændring eller anulleringstid på 4-5 dage max

4. SÆRLIGT OM BUTIKSALG

Butikssalg: køb som er foretaget i vores butik på møbelforretnigen.dk.

Ved butikssalg er der INGEN kontant returret, da man har lejlighed til, at undersøge varen inden overdragelsen/risikoovergangen sker.

Varen skal tilbageleveres i original og ubrudt emballage, da varen efterfølgende skal kunne sælges som ny.

Bestillingsvarer ville forsøges anulleret såfremt der rettes henvendelse i tide.

Der tages forbehold for bestillingsvarer, så snart der er modtaget en leveringsuge ville denne info blive videre givet.

5. LEVERING

Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos møbelforretningen's leverandører.

Levering af "store varer" hos kunde kan arrangeres og der ville blive lavet en pris efter aftale mellem kunde og forretningen

6. AFBESTILLINGER

Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved, at fremsende en e-mail med mærket " Afbestilling ". Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.

Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten " Afbestilling ! " indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske inden kl. 12 samme dag, som bestillingen er foretaget.

7. BETALING

De mulige betalingsmåder er:

  • MobilePay
  • VISA
  • Mastercard
  • bankoverførsel


Betalingsmåde ville vær kontant afregning ved bestilling, "Efter aftale" kan indgåes

8. REKLAMATIONSRET

Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos møbelforretningen. Forskellen på reklamationsret og garanti kan ses under Køberegler. Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå særskilt af fakturaen.

Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.

9. ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles møbelforretningen inden rimelig tid efter varens modtagelse.

Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning.

Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til møbelforretningen’s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af møbelforretningen.

10. TILBAGESENDTE VARER SOM IKKE INDEHOLDER FEJL

Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til møbelforretningen, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden.

Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Medfølger der tilbehør, som ikke umiddelbart fremgår på det medsendte RMA skema (reklamationsskema), kan møbelforretningen ikke gøres ansvarlig for eventuel bortkomst af disse effekter.

Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.

11. FORSVARLIG RETURNERING

Alle produkter, der returneres til NIJI skal være forsvarligt indpakket.

møbelforretningen anbefaler, at varen returneres via PostNord, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i PostNords system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til møbelforretningen. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

12. ER DE I TVIVL

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler møbelforretningen, at De retter henvendelse til os på email kontakt@møbelforretningen.dk

KØBEREGLER

1. Reklamationsret
2. Garanti
3. Ombytningsret
4. Rimelig tid
5. Formodningsreglen

1. REKLAMATIONSRET

Reklamationsretten er kundens ret til, at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev solgt. Kunden har to år til, at finde fejl eller mangler på varen, som beviseligt er sælgerens ansvar. Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos forhandleren, de efterfølgende 1½ år ligger hos kunden. Reklamationsret er kundens lovfæstede ret.

2. GARANTI

Garanti er en særlig aftale, der indgås mellem køber og sælger. Hvis kunden og sælgeren enes om, at der skal være en garanti på to år for en vare, så kan kunden i denne periode klage over alle typer af fejl og mangler. Det er i dette tilfælde sælgers ansvar at bevise, at fejlen skyldes mislighold fra kundens side. Garanti er ikke kundens lovfæstede ret.

3. OMBYTNINGSRET

Forbrugeren kan som udgangspunkt kræve, at få ombyttet en vare i stedet for at acceptere sælgers tilbud om, at få varen repareret. Det var omvendt indtil 1 januar 2002. Der er dog et meget vigtigt forbehold: Forbrugeren kan kun kræve ombytning, hvis ikke kravet påfører sælger uforholdsmæssige omkostninger i forhold til en reparation.

4. RIMELIG TID

I den nye købelov har forbrugeren altid to måneder til at reagere efter, at en fejl eller mangel ved en vare er opdaget. Man betragter således reklamationer inden for 2 måneder, som værende inden rimelig tid og dermed i overensstemmelse med loven. Reklamation kan godt foretages senere end to måneder og stadig være i rimelig tid, men det må antages at høre til sjældenhederne.

5. FORMODNINGSREGLEN

Den sidste væsentlige ændring af købeloven, er den såkaldte formodningsregel, der betyder, at inden for de første seks måneder efter et køb formodes det, at fejlen var til stede ved købet. Rent praktisk betyder reglen, at forbrugerne sikres en lempeligere bevisbyrde inden for de første seks måneder og medfører, at forbrugeren indenfor de første 6 måneder har lettere ved at få varen ombyttet.

FORTRYDELSESRET

1. Den 14 dages fortrydelsesret
2. Sådan returnerer du varen
3. Forsvarlig returnering
4. Er de i tvivl

1. DEN 14 DAGES FORTRYDELSESRET

I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret.

Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle købet fortrydes indenfor 14 dage tilbagebetaler vi varens pris.

For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til PostNord eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen.

Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af møbelforretningen ud fra en mulig salgsværdi.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i ORIGINAL EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL EMBALLAGE medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor De ud fra en vurdering foretaget af møbelforretningen, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende ORIGINAL EMBALLAGE m.v. medføre, at købet ikke kan fortrydes.

Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler forbrugeren.

møbelforretingen returnerer beløbet inden 30 dage i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 12c.

2. SÅDAN RETURNERER DU VAREN

Der er tre måder hvorpå De kan returnere varen på:

  • De kan nægte at modtage varen fra postvæsnet.
     o I denne sammenhæng beder vi Dem om, at gøre postvæsnet opmærksom på, at de straks kan returnere varen til møbelforretningen.
  • De kan modtage varen fra postvæsnet og efterfølgende inden for de 14 dage, returnere varen til møbelforretningen.
     o I denne sammenhæng beder vi Dem vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt hos møbelforretningen.
  • De kan aflevere varen hos indenfor 14 dage.
    Adressen er møbelforretningen, Klareboderne 16 st., 1115 København K.
    Retur adresse er følgende:

    møbelforretningen

          Klareboderne 16 st.

          1115 København K.

3. FORSVARLIG RETURNERING

Alle produkter, der returneres til møbelforreningen skal være forsvarligt indpakket i original emballage
 

4. ER DE I TVIVL

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler møbelforretningen, at De retter henvendelse til os på email kontakt@mobelforretningen.dk

om ejer og vision :

Claudio Guarino (f. 1982)

Indehaver af Møbelforretningen

 

Claudio har 12 års erfaring fra den danske møbelbranche. Han har både arbejdet hos Natuzzi, som er en af Italiens største sofaproducenter og hos Nyt I Bo, hvor skandinavisk design er i højsædet.

Holger Kvist og Aksel Dahl har været Claudios læremestre og bibragt ham en unik oplæring og grundviden omkring møbler og design.

Begge steder har Claudio arbejdet med såvel private og mere erhvervsrettede indretningsopgaver, altid med passionen for smukt design og godt håndværk i fokus.

Han har gennem årene tegnet mange unika produktioner, hvor produktet er tilpasset den enkelte kundes behov både hvad angår borde, bænke og tæpper.

 

Vision:

Hos Møbelforretningen brænder vi for nyskabende design blandet med klassiske produkter i høj kvalitet og har ønsket om at tilbyde vores kunder det bedste fra branchen både indenfor møbler og interiør.

Du vil i forretningen se klassisk og nyskabende møbeldesign i opsætninger med keramik, tæpper og malerier – alt sammen med det formål at skabe helhedsorienterede oplevelser.

Ønsket er at skabe helhedsoplevelser, hvor både design, kvalitet og den enkelte kundes behov tilgodeses, men hvor både syns og følesansen samtidig stimuleres.

Butikkens produkter er nøje udvalgt med fokus på både design og håndværk. Derfor har vi blandt andet forhandlingen af den danske møbeldesigner Kai Kristensens møbler.

Billeder fra "Grand Opening"

Claudio Guarino, Designer Kai Kristiansen & Overborgmester Frank Jensen

LOKATION

Bygningens infomation:

Opført: 1730

Matrikelnummer: 1, Købmager Kvarter

Fredet: 1975

Arkitekt: ukendt


Beskrivelse

For urmager Johan Henrich Bleche blev både forhus og sidehus opført i 1730:

Forhuset stod oprindelig med kælder og to etager, men blev forhøjet to gange – henholdsvis 1754 og 1838.